Gode råd til busturen.

Loading...
Loading...

Gode råd

Ønsker du at spare penge på din næste busleje? Så gør dig selv den tjeneste at læse nedenstående punkter igennem

10 gode råd

Der er flere forskellige ting, der er værd at overveje, når man skal leje en bus med chauffør. Derfor får du her en række gode råd til, hvordan du får den helt perfekte bustur som samtidig også er den billigst mulige.

Planlæg i god tid

Det er altid en fordel at planlægge i god tid. Derved vil der med stor sandsynlighed være flere forskellige vognmænd at vælge imellem, end hvis du er ude i sidste øjeblik, og det giver dig en bedre pris.

Vær specifik

Du må hjertens gerne have særlige ønsker eller krav til din bustur – for eksempel at der indlægges pauser undervejs, eller at I stopper på halvvejen og samler nogle op. Sørg blot for at være så specifik som overhovedet muligt, når du sender din forespørgsel afsted, hvis du har specielle ønsker. På den måde kan vi sikre dig, at du får en bustur, der lever op til alle dine krav og forventninger.

Overvej bustypen

Vi opererer grundlæggende med fire forskellige bustyper – nemlig budgetbus, standardbus, partybus og VIP-bus. Budgetbusserne er billigst, så kan I ”nøjes” med denne mulighed, vil det prismæssigt være at foretrække.

Vær så mange som muligt

Jo flere mennesker I er, des billigere bliver det ganske enkelt. Sørg derfor for at samle så mange som overhovedet muligt, hvis du gerne vil have den absolut laveste pris.

Undgå myldretid

Som altid, når man skal ud i trafikken, er det en god idé at undgå den værste myldretid. Især i de større byer som Århus, København og Odense er det værd at forsøge at planlægge udenom den værste trafik.

Planlæg busturen indenfor køre-hviletidsreglerne

Hvis jeres tur ikke kan holdes indenfor de tilladte køre-hviletidsregler, skal busselskaberne sætte to chauffører på turen, hvilket hæver prisen på jeres tur. Reglerne kan synes komplicerede og uoverskuelige. Det vigtigste I skal vide er dog følgende tre ting:

1. Chaufførens uafbrudte køretid må ikke overstige 4,5 timer. Dvs. I bliver nød til at indlægge nogle pauser på jeres rute hvis I skal køre længere tid af gangen end dette.

2. Den daglige køretid må ikke overstige 10 timer med kun 1 buschauffør.

3. Indenfor 24 timer skal chaufføren have en hviletid på mindst 11 sammenhængende timer, hvilket betyder at jeres tur ikke må strække sig over 15 timer med kun 1 buschauffør.

Samtlige køre-hviletidsregler kan læses her.

Undgå natkørsel

Der kan komme et ekstra tillæg på, hvis I skal køre om natten. Er det muligt at undgå natkørsel, vil det altså være at foretrække i forhold til at holde prisen nede.

Gør stop ved grænsebutikkerne

Skal jeres tur gå over den dansk-tyske grænse, gør I klogt i at stoppe ved grænsebutikkerne. Det skyldes, at busselskaberne får provision for dette, og dette kan være med til at bringe din pris ned.

Kontakt os ved spørgsmål

Vores fornemste opgave er at skræddersy en busløsning, som er helt perfekt for lige netop dig. Derfor må du ikke tøve med at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller særlige ønsker til din tur. På den måde er du sikker på, at turen bliver lige i øjet, og at du får den skarpeste pris.

.

.

Daniel Jensen
Daniel Jensen
Rikke Kjems
Rikke Kjems
Graphic
Book en bus